
Vi har även arbetat en del med vår sökmotoroptimering för den butiken, dels genom att bygga länkar men även gjort en del förändringar onpage som vi skrev ovan, utöver att vi konverteringsoptimerat produktsidorna så har vi även jobbat mer med produkttexter och rubriker för att lyckas bättre med SEO för produkterna.

Det som kvarstår i detta förbättringsprojekt är just nu att få in alla produkter från Scippis i sortimentet och fortsätta arbeta med sökmotoroptimeringen för att dra mer kunder och tillsammans kan detta faktiskt ge oss en riktigt bra höst som kanske till och med spöar skiten ur 2012 när vi är klara med detta året.
Skall jag sammanfatta det hela så säger jag att den som inte kör Klarna Checkout som kassa förlorar pengar. Se över din konvertering och jobba med din konverteringsoptimering löpande, klura på vad du kan förbättra och sluta aldrig, bli aldrig nöjd. Samma sak gäller sökmotoroptimeringen där vi har en lång väg kvar för denna butiken, sluta aldrig jobba med det. Tittar man på vad de förändringar vi gjort har gett oss så har det i stort sett fördubblat alla siffror för oss och det är inte raketforskning eller hjärnkirurgi vi gjort, vi har inte plöjt ner några stora pengar och vi har inte suttit i år och dar med det.
Enkla förändringar kan göra stor skillnad!
Dela inlägget – sprid magin där den hör hemma!
Om författaren: AndersIvar
AndersIvar driver KLOTA, en byrå som hjälper e-handlare växa med rätt trafik och struktur. Med över 15 års erfarenhet av e-handel, Google Ads och SEO vet han vad som krävs för att få resultat. Rätt trafik slår alltid mer trafik. När han inte optimerar konton gräver han fram lösningar andra missar.

