
Widgetarna jag kör med är:
- Trafiktyp
- Active visitors
- Trafikkällor
- Aktiva besökare (som visar vilken sida dom är inne på)
- Besökare LIVE
- Besök efter Trafiktyp
- Besök
- Ecommerce Conversion Rate
- Produktintäkt
Jag tycker den fungerar riktigt bra då jag både har koll på vad besökarna gör exakt just nu samtidigt som jag kan hålla kolla på viktiga nyckeltal såsom produktintäkt, konverteringsgrad och besökare över tid. Har du själv en riktigt bra dashboard för e-handlare du kan dela med dig? Dela den i kommentarsfältet så hjälps vi åt att se vilken som kan vara den bästa för oss e-handlare.
Du kan hitta den dashboard som jag använder genom att klicka här. (RiP GA3)
Skall du dela din egna Google Analytics Dashboard så trycker du på “Share” som finns uppe till vänster i din dashboard (blå ring) och sedan på “Share template link” (röd ring) så får du en URL du kan kopiera och lägga i kommentarsfältet nedan.
Dela inlägget – sprid magin där den hör hemma!
Om författaren: AndersIvar
AndersIvar driver KLOTA, en byrå som hjälper e-handlare växa med rätt trafik och struktur. Med över 15 års erfarenhet av e-handel, Google Ads och SEO vet han vad som krävs för att få resultat. Rätt trafik slår alltid mer trafik. När han inte optimerar konton gräver han fram lösningar andra missar.


