
Som e-handlare så gillar jag mönster, mönster som går att följa gör mig trygg och när saker och ting inte är ett mönster som jag inte kan följa så blir jag lite nervös och orolig. Man börjar kolla positioner i sökresultat, gör en extra genomgång av Adwords för att kolla så man inte fipplat till något där, börjar mäta konvertering på ett sätt man inte kan mäta konvertering på och så vidare. Så det är med ganska stor glädje jag idag ser ett trendbrott som jag hoppas kommer hänga kvar tills på tisdag för att bekräfta min teori.
Med andra ord kan vi sammanfatta denna dagen som en bra dag försäljningsmässigt även om den inte är slut ännu.
Utöver detta så har det vart en helg med extremt mycket arbete, den första konverteringsanalysen från CROBono.se har gått ut till kund och vinnaren av en gratis SEO-analys, Sliceanddice som säljer köksknivar, har fått sin analys i helgen också.
Känns helt enkelt som det är en del cirklar som slutits under helgen. Bra, då går vi helt enkelt bara in i en ny vecka med ny styrka och tar nya tag.
Dela inlägget – sprid magin där den hör hemma!
Om författaren: AndersIvar
AndersIvar driver KLOTA, en byrå som hjälper e-handlare växa med rätt trafik och struktur. Med över 15 års erfarenhet av e-handel, Google Ads och SEO vet han vad som krävs för att få resultat. Rätt trafik slår alltid mer trafik. När han inte optimerar konton gräver han fram lösningar andra missar.

