Nordisk E-handelHej!

Ni har vart leverantör till oss i snart två år. Vår relation har bitvis vart bra och bitvis vart lite sämre, i de fall relationen och kommunikationen brustit så har jag kunnat ropa på er VD och han har hjälpt till. Det är naturligtvis bra att man enkelt kan nå VD och få hjälp den vägen, men det bästa för mig som kund och för er som företag är att supporten hade fungerat på ett tillfredsställande sätt. Det hade gjort mig mycket mindre irriterad och er VD hade sluppit bli belastad med saker som jag inte tycker en VD för ett företag skall belastas med, inte alltför ofta i alla fall.

I juni beställde jag en funktion som innebar att våra kunder skulle kunna recensera våra produkter och att vi samtidigt skulle få rich-snippets som gjorde att vi med lite tur och magiskt trolleri även skulle få dessa recensioner att synas i sökresultatet. I slutet av juni efter att jag mailat ett par gånger så valde jag istället att avbeställa detta arbete eftersom det inte blivit klart inom vad jag kallar för rimlig tid. Jag förstår att belastning under sommar- och semestertider blir högre och att det kan ta extra tid att få ett arbete utfört, men kommunikationen kan man inte brista i, då går det snett. Det gjorde det till exempel för oss själva under de två veckor vi hade ”lite” semesterstängt på Barahandtag och detta fick vi äta upp genom en och annan sur recension på vår Trustpilot. Det var vi värda och vi kommer att göra annorlunda nästa år.

I måndags skickade jag en annan fråga till er, min bedömning är att den frågan jag skickade är relativt simpel att lösa och definitivt väldigt enkel att svara på, är det jag efterfrågade möjligt eller inte möjligt. Hur lång tid det kommer att ta bör också vara en ganska enkel bedömning och att sedan ge oss ett pris på vad arbetet skulle kosta tror jag också skulle vara relativt enkelt. Jag har ännu inte fått något svar på den fråga jag skickade så jag skickade en påminnelse på mejlet i morse men har fortfarande inte fått något svar.

Ni är helt enkelt väldigt varierande i er leverans av service, systemet ni har för butikerna gillar jag skarpt, men leveransen av runt-om-kring sakerna såsom service och kundsupport fungerar inte riktigt som det skall tycker jag. Det är också anledningen till att vi i dagsläget funderar över att byta leverantör av e-handelsplattform vilket om sanningen skall fram jag inte är så sugen på egentligen, mest för att det innebär en väldans massa arbete för oss, arbete som vi istället hade kunnat lägga på att utveckla vår affär. Och det är egentligen det vi vill göra, inte hålla på att strula med massa småsaker. Vi vill bygga upp en bra e-butiks kedja för våra produkter i flera länder och för att göra detta krävs att vi känner trygghet hos den leverantör vi använder och i nuläget känner vi inte det.

Hur vill ni på Nordisk E-handel gå vidare med vårt samarbete? Är ni intresserade av att ha kvar oss som kunder eller är vi för jobbiga så vi skall leta efter någon annan leverantör? Jag är fullt medveten om att ni ekonomiskt inte skulle märka av om vi var kunder hos er eller inte och att ni inte kommer gå i putten på grund av att ni skulle mista oss så detta är på inget sätt något hot. Det är en fråga om hur och om det finns en framtid för oss tillsammans eller inte. En framtid där vi som e-handlare kan utveckla vår affär och använda er som leverantör eller inte. Och är det så att ni inte vill ha oss som kunder längre så är det lika bra att vi är öppna och ärliga med detta så vi kan ta beslut och gå vidare, ovisshet är det värsta som finns för oss alla och det hämmar utvecklingen av företaget vilket jag inte är intresserad av. Jag tror säkert ni har kritik att framföra till oss också, gör det, vi kommer ta till oss kritiken och lyssna, gör det gärna offentligt i bloggen om ni vill, det gör oss ingenting och kommer inte påverka våra relationer på annat sätt än positiva, var med och spela boll, speak up!

Vi kommer utveckla vår affär men frågan är om det är med er eller med någon annan?