Jag har nu kört Nordisk E-handel under mer än ett år och jag valde även att lägga över BrandByNature till Nordisk E-handel i samband med att jag fick byta domän på den butiken jag hade tidigare. Vi säljer ju sedan 2011 kökshandtag på Barahandtag där vi körde Nordisk E-handels microlösning Shopitoo de första månaderna för att sedan gå över till en av deras större lösningar och jag har inte alltid vart helt nöjd över supporten på Nordisk E-handel vilket dom också vet om.
Men jag tycker mig under de senaste två månaderna se en klar förbättring gällande supporten hos dom, antingen beror det på den omstrukturering som gjordes i slutet av förra året där man delade upp vanlig support och utvecklingssupport på ett bra sätt, det märktes skillnad och gjorde rollerna lite klarare för mig som kund (även om jag själv är usel på att mejla rätt avdelning). Eller så beror det på någonting helt annat som jag inte har en aning om, men jag tycker att det blivit bättre vilket glädjer mig.
Systemet gillar jag skarpt och jag tycker det finns en mängd fördelar med det jämfört med många andra. Bland annat så är jag mycket förtjust i att man kommer åt koden och kan pilla i det mesta om man vet vad man gör, det gör jag inte alltid och då är det jäkligt bra att kunna skicka ett mail till deras support så kan dom utföra ändringen åt en, och det är ju generellt en av fördelarna med en hyrlösning istället för att hosta själv som vi gjorde tidigare. En annan fördel är att systemet är väl sökmotoranpassat redan från start vilket gör det svårare att göra några dundertabbar direkt i starten om man inte kan så mycket om SEO och det är ju en klar fördel för dom flesta. Sen hade jag önskat större möjligheter att välja och jobba med olika teman och butikslayouter, speciellt för att kunna optimera produktsidorna och kassan på ett bra sätt för att maximera konverteringen så långt det går, det är en möjlighet som finns på en hel del andra system och som saknas här. Dock kan man kontakta Nordisk E-handel så hjälper dom till att designa om och fixa precis som man vill ha det men det finns ibland en tendens att ta något för mycket betalt enligt min åsikt. Inte för att jag är den som säger att företag inte skall få tjäna pengar utan för att en del synpunkter och förändringar som man kommer in med borde implementeras i systemet i stort och inte belasta en enskild användare så hårt. Integrationerna med betalningsleverantörerna är riktigt bra och det har aldrig vart några problem med något gällande de bitarna. Upptiden och stabiliteten är extremt bra, under 2012 så fick jag inte en enda signal från pingtjänsterna jag använder om att butiken låg nere och det är ett minst sagt gott betyg.
Sen skulle jag vilja att dom kom med en bra lösning för att köra i flera länder, i dagsläget går inte det utan vi får köra olika butiker i olika länder vilket gör administrationen lite stökigare men det går det också. Men om ni skall satsa på en lösning där ni säljer till flera länder på olika språk, olika valutor och liknande så skall man nog kika på ett annat system än Nordisk E-handel som det ser ut idag. Skall ni däremot enbart köra på svenska marknaden och vill ha en riktigt stabil leverantör av webbutik så hamnar min röst på Nordisk E-handel, jag tror och känner att servicenivån är på väg upp och att upptider och system är riktigt stabila, och som sagt, en av dom viktigaste punkterna för mig, att man kommer åt koden!
Så slutligen, på en skala mellan 1 till 5 så får Nordisk E-handel en 4:a i dagsläget (2013-01-29). Hade det funnits ett bra stöd för flera länder så hade det blivit en 5:a med den servicenivån dom håller de senaste månaderna. Keep it up!
Lämna en kommentar