
Vi använder Contentor för alla våra översättningar av butiker och vi har kommit ner i så effektiva tider för att sätta upp en kopia av en butik på ett annat språk så vi kan få det flygande på fyra dagar mer eller mindre om man bortser från avtal med Klarna och andra leverantörer som brukar användas. Men det ger oss möjligheten att väldigt kostnadseffektivt prova nya marknader utan för stor insats och detta är verkligen ett test för vår del. Butiken är inte 100% klar, vi har saker kvar såsom finlir med översättningarna som skall korras och fylla på med mer content på ett antal sidor. Det som kvarstår sedan är sökmotoroptimering, konverteringsoptimering och en stor förhoppning om att eventuella returer inte skall äta upp vår vinst.
Fördelen med att på fyra dagar kunna sätta upp en ny butik är att vi kan testa och skala butikerna på ett effektivt sätt, vi jobbar mer eller mindre bara med en leverantör för varje butik och dels blir leverantören glad om vi lyckas sälja mer genom att gå in i andra länder utan att det för den delen blir så mycket merarbete för vår del. Dropshipping och att ha leverantörerna med på detta gör helt enkelt att man kan hålla en hög effektivitet och testa sig fram utan stora investeringar vilket helt är min melodi.
Dela inlägget – sprid magin där den hör hemma!
Om författaren: AndersIvar
AndersIvar driver KLOTA, en byrå som hjälper e-handlare växa med rätt trafik och struktur. Med över 15 års erfarenhet av e-handel, Google Ads och SEO vet han vad som krävs för att få resultat. Rätt trafik slår alltid mer trafik. När han inte optimerar konton gräver han fram lösningar andra missar.

