PPC – Pay Per Click för din webbutik

PPC är en förkortning för det engelska uttrycket ”Pay Per Click” vilket på svenska blir ”betala för klick”. Innebörden av PPC är alltså att man betalar för klick på en annons, här hos oss handlar det mest om annonser i sökmotorer som Google, Bing och Yahoo. Här i Sverige är det mest kända nätverket för PPC Google AdWords och det är också det som de flesta av de blogginlägg du kan läsa nedan handlar om.

Som e-handlare är PPC en viktig del av marknadsföringen för de allra flesta och det kan, rätt använt, vara en riktigt bra källa för att skapa affärer samtidigt som det kan kosta en massa pengar om man inte får till det. Läs på om hur du skall arbeta med det så du maximerar möjligheterna för dig att skapa en lönsam försäljningskanal som tar din webbutik till nya höjder. Nedanför kan du se de poster som jag skrivit och förhoppningsvis kan du snappa upp ett tips eller två.

2 12, 2014

Adwords remarketing – en guide på svenska

By |2017-12-30T18:48:19+00:00december 2nd, 2014|PPC|0 kommentarer

Vad är remarketing i Adwords egentligen? Det är statiska eller rörliga bilder, video eller textannonser som visas för de besökare som redan vart i din webbutik. Rent tekniskt så lämnar du en kaka på besökarens dator och när denna besöker webbplatser som är inom Googles Displaynätverk så kan dina annonser visas för besökaren. I denna [...]

27 12, 2013

Bing Ads vs. Google Adwords

By |2017-12-30T18:50:41+00:00december 27th, 2013|PPC|0 kommentarer

Jag körde igång ett Bing Ads-konto i slutet av oktober för att testa, man hör på en del håll att det kan fungera riktigt bra, ge bra konvertering och så vidare så därför var jag tvungen att testa. Testet har skett med vår egna butik Barahandtag och jag tänker redovisa en del av siffrorna här. [...]

29 01, 2012

Vad har vi lärt oss om Adwords?

By |2017-12-30T18:55:51+00:00januari 29th, 2012|PPC|2 Comments

Google AdWords Okej, ni som följt mig innan kan inte ha missat min åsikt om Adwords. Jag har hela tiden sagt att jag inte förstår hur det kan fungera och det är naturligtvis baserat på hur det har gått när jag själv använt det. Men jag tror jag har kommit på hemligheten som [...]

16 11, 2011

Adwords – Not so much.

By |2017-12-30T18:58:12+00:00november 16th, 2011|PPC|0 kommentarer

Har under denna veckan provat Adwords lite mer seriöst än tidigare och tyckte det var värt en chans. Har de senaste veckorna bläddrat igenom några böcker om Adwords och satt mig in i det hela lite bättre, dels av nyfikenhet men även för att jag ser det som en intressant marknadsföringskanal. De andra gånger jag [...]

Load More Posts