Bra kundvård

/Tag:Bra kundvård

Det är DU som förlorar på att inte ha chatt i din webbutik!

By | 2017-12-02T21:05:07+00:00 december 20th, 2016|CRO, E-handel|

Kommer 2017 att bli året då alla skaffar chatt i webbutiken? Det finns alldeles för många kunder att tappa där ute om man inte har chatt i sin webbutik och idag har de flesta inte råd att tappa kunder. Så ja, det tror jag definitivt. En uppskattning just nu är att mindre än 10% av webbutikerna [...]

Vårda och vänd dina missnöjda kunder

By | 2016-11-29T10:00:06+00:00 november 29th, 2016|E-handel|

På Barahandtag är vi på intet sätt felfria, inte på något sätt. Så, nu har jag sagt det. Men vi är ganska bra på att ta hand om våra kunder  och har samlat på oss ett lass positiva omdömen de sista åren. Men ibland går saker helt tokigt, saker fastnar i transporten någonstans, vi skickar [...]

Wikinggruppen – Facket för riktigt bra leverantörer

By | 2014-06-25T16:35:01+00:00 juni 25th, 2014|E-handel|

Japp, Wikinggruppen är nu officiellt placerade i facket för "Riktigt bra leverantörer" i min bok. Dom har tidigare legat placerade i facket för "Bra leverantörer" men åker nu upp ett steg till i hierarkin och hamnar på översta nivån. Det är inte helt enkelt att hamna där, sådär rakt upp och ner när jag tittar [...]

BrandByNature byter plattform

By | 2013-12-14T02:29:54+00:00 december 14th, 2013|E-handel|

Under en längre period så har vi jobbat med att förbättra våra butiker, både BrandByNature och Barahandtag har nu bytt plattform till Wikinggruppen och lämnat Nordisk E-handel bakom oss. Anledningen känner ni till sedan innan, och målet är som alltid att förbättra möjligheterna för oss att lyckas skapa bra webbutiker som är effektiva för oss [...]

A/B-test av kassan i handtagsbutiken pågår

By | 2013-10-19T17:44:21+00:00 oktober 19th, 2013|CRO, E-handel|

När jag lämnade Nordisk E-handel för Barahandtag och gick över till Wikinggruppen så hoppade det till lite överallt, som det alltid gör om man gör så stora förändringar för en webbplats som att byta plattform. I min värld är det extremt riskfyllt av flera anledningar, dels så finns det en risk att man rent sökmotoroptimeringsmässigt [...]

Handtagsbutiken får ny skrud!

By | 2013-09-24T17:21:38+00:00 september 24th, 2013|E-handel|

Inatt pekade vi över DNS och bytte leverantör för Barahandtag, vi lämnade Nordisk E-handel med en av våra butiker och gick till Wikinggruppen. Ett beslut som har tagit lång tid att fatta men som nu är final och jag tänkte som vanligt dela med mig av upplevelserna. Det finns framför allt två orsaker till att [...]

Magnifikt stolt över vår Trustpilot!

By | 2013-02-20T12:00:03+00:00 februari 20th, 2013|CRO, E-handel|

Det är ingen överdrift, efter att vi införde Trustpilot på Barahandtag så har vi tills just exakt nu fått in 28 svar totalt på cirka 3 veckor och utav dom så är det 26 stycken som lämnat toppbetyg (5:a) och 2 stycken som lämnat näst högsta betyget (4:a). Och det är naturligtvis extremt, extremt roligt [...]

En kärleksförklaring till Klarna

By | 2012-02-23T12:18:19+00:00 februari 23rd, 2012|E-handel|

Nej, detta inlägget är inte sponsrat av Klarna. Det kommer däremot handla en hel del om Klarna och de fördelar som jag upplever med att använda Klarna, därmed inte sagt att alla kommer uppleva exakt samma sak. Men jag tror att Klarna är en självklar del av framgångsrik e-handel, dels för att det till och [...]

Nöjda kunder och kundnöjdhet

By | 2011-11-25T22:45:24+00:00 november 25th, 2011|E-handel|

Tidigare idag blev jag engagerad i en forumpost som @gamsun som driver uttaget.se som säljer lampor och belysning  skrev gällande ett potentiellt problem han stött på i sin handel där jag mötte viss motargumentation på mitt synsätt på nöjda kunder. För ett par år sedan påbörjade jag en tanke på att skriva ett häfte/bok eller publikation av [...]