Tiden går så oerhört fort när man har roligt och trots någon slags manlig förkylning eller liknande de sista dagarna så är jag på rätt gott humör. Det har gått en månad sedan vi flyttade handtagsbutiken från Nordisk E-handel till Wikinggruppen och ni som läst mina inlägg vet att jag hittills vart nöjd med våra nya leverantörer. Vi hade som sagt lite problem med konverteringen i början som jag adresserade och började jobba med när jag kom hem från en veckas semester och skrev det föga upplyftande inlägget “Sex anledningar att bli helt tömd, tom och orkeslös” och var en allmän gnällspik. Jag gjorde ett rejält ryck på produktsidorna som tillsammans med kassan var anledningen till att konverteringen sjunkit när jag analyserade butiken.

Vi har även gjort en uppdatering på kategorisidorna för 14 dagar sedan för att förtydliga något, denna skall vi dock A/B-testa lite senare i år för jag har lite idéer om vad som kan förbättras där med men en liten uppdatering har det blivit.

Vart har vi kommit hittills då? Jag tycker att oktober månad har visat en rejäl uppryckning jämfört med de konverteringsresultat vi hade direkt när vi gick över till den nya butiken och de åtgärder vi satte in för att få ordning på det har gett bra effekt på den korta tid vi kunnat mäta.

Dela inlägget – sprid magin där den hör hemma!
Om författaren: AndersIvar
AndersIvar driver KLOTA, en byrå som hjälper e-handlare växa med rätt trafik och struktur. Med över 15 års erfarenhet av e-handel, Google Ads och SEO vet han vad som krävs för att få resultat. Rätt trafik slår alltid mer trafik. När han inte optimerar konton gräver han fram lösningar andra missar.

