Sökmarknadsföring för e-handlare
Att jobba med sökmarknadsföring på ett eller annat sätt när du driver e-handel är ett måste och de flesta är överens om att alla grenarna inom sökmarknadsföring behöver vara aktiva för att man skall lyckas med sin webbutik. De olika grenarna som man pratar om brukar vara sökmotoroptimeringoch AdWords, alltså att köpa reklam i sökmotorerna eller/och deras nätverk. Fördelen med de olika grenarna är olika på ett sätt men väldigt lika på ett annat.
Likheten är framför allt att du med bägge grenarna inom sökmarknadsföringen når ut till rätt kunder, annonserar du så syns du för de personer som söker på de sökord och fraser du identifierat och samma som om du har lyckats med sökmotoroptimeringen. Skillnaden består framför allt i att sökmotoroptimeringen handlar om att synas i det organiska resultatet och att detta arbete tar tid på sig för att lyckas medan annonseringen kan du ändra direkt.
Nedan ser du alla bloggposter vi har skrivit inom ämnet sökmarknadsföring och de olika grenarna, behöver du hjälp med något i din egen webbutik så tveka inte på att kontakta oss.