Sökmarknadsföring

/Sökmarknadsföring

Sökmarknadsföring för e-handlare

Att jobba med sökmarknadsföring på ett eller annat sätt när du driver e-handel är ett måste och de flesta är överens om att alla grenarna inom sökmarknadsföring behöver vara aktiva för att man skall lyckas med sin webbutik. De olika grenarna som man pratar om brukar vara sökmotoroptimeringoch AdWords, alltså att köpa reklam i sökmotorerna eller/och deras nätverk. Fördelen med de olika grenarna är olika på ett sätt men väldigt lika på ett annat.

Likheten är framför allt att du med bägge grenarna inom sökmarknadsföringen når ut till rätt kunder, annonserar du så syns du för de personer som söker på de sökord och fraser du identifierat och samma som om du har lyckats med sökmotoroptimeringen. Skillnaden består framför allt i att sökmotoroptimeringen handlar om att synas i det organiska resultatet och att detta arbete tar tid på sig för att lyckas medan annonseringen kan du ändra direkt.

Nedan ser du alla bloggposter vi har skrivit inom ämnet sökmarknadsföring och de olika grenarna, behöver du hjälp med något i din egen webbutik så tveka inte på att kontakta oss.

20 10, 2016

Adwords sökannonsering serveras nu med demografisk budgivning

By |2017-12-30T18:42:09+02:00oktober 20th, 2016|PPC, Sökmarknadsföring|0 kommentarer

För någon månad sedan började Google rulla ut möjligheten att jobba med demografiska bud även i den "vanliga" sökannonseringen i Adwords. Det innebär kort och gott att man numera kan höja, sänka, plocka bort, lägga till och trolla lite som man vill när det gäller bud för kön (man, kvinna, okänd) och ålder.   [...]

19 09, 2016

E-handlare, använd din startsida!

By |2017-12-01T10:32:32+02:00september 19th, 2016|E-handel, SEO|0 kommentarer

När jag analyserar webbutiker, vilket jag numera gör hela dagarna, så ser man massa spännande saker. Hela tiden faktiskt. Ibland blir det en liten Aha-upplevelse som jag ser på någon annans webbutik som jag inte tänkt på genom alla år med Barahandtag, lite som skomakarens barn känner jag titt som tätt. Men det är å andra sidan [...]

28 07, 2016

Google AdWords nya format är lajv

By |2017-12-30T18:43:47+02:00juli 28th, 2016|PPC, Sökmarknadsföring|0 kommentarer

I maj presenterade Google på Google Performance Summit att det skulle släppas en del nya funktioner för Google Adwords och igår (26/7 2016) började dessa nya funktioner rulla ut. Eftersom detta är annonser som ger ännu mer utrymme för oss som använder Adwords så tycker jag du skall vakna upp ur semesterdvalan och ta en [...]

28 09, 2015

Twinglys Blog Relationship Manager – Grymt verktyg för e-handlare

By |2015-09-28T19:47:06+02:00september 28th, 2015|E-handel, SEO, Sökmarknadsföring|0 kommentarer

Nu är jag säkert 15-20 mil efter och bakom alla andra men jag har under en period testat Twinglys tjänst Blog Relationship Manager för att se hur den fungerar. Just nu kör dom den i beta och det är så vitt jag förstår kostnadsfritt att testa just nu, den kommer säkert kosta multum senare men det [...]

1 06, 2015

Svensk mästare på sökmotoroptimering

By |2017-12-30T19:12:43+02:00juni 1st, 2015|SEO, Sökmarknadsföring|0 kommentarer

På Facebook i helgen passerade en film på ett bekant ansikte. I filmen som presenteras nedan, som Christian Rudolf på TopDog har gjort, presenterar Håkan Persson (under ledning av intervjuaren) en om sin resa till toppen på sökordet "sökmotoroptimering", ett sökord som genom alla år har haft en stor betydelsefull plats för stora SEO-företag. Men [...]

5 01, 2015

KLOTA certifierad Google Partner

By |2017-12-30T19:05:37+02:00januari 5th, 2015|PPC|0 kommentarer

Googles partnerprogram är utvecklat för att du som kund enkelt skall kunna hitta ett företag som håller hög kvalitet och som kan utveckla och optimera ditt företags marknadsföring online. Vi på KLOTA AB är Google Partners och kan hjälpa dig med både Adwords, SEO, konverteringsoptimering och annat, vi fokuserar all vår kunskap på e-handeln och dig [...]

26 12, 2014

Anpassa Adwordsannonser i realtid

By |2017-12-30T18:46:13+02:00december 26th, 2014|PPC|0 kommentarer

Sedan en tid tillbaka så kan alla som kör en Adwordskampanj lägga till och anpassa realtidsinformation direkt i sina annonser. Ett exempel från vår egen mellandagsrea på Barahandtag hittar du till vänster, där körde vi en annons som anpassade hur lång tid det var kvar tills rean slutade. Vid sådana här tillfällen är detta en [...]

26 12, 2014

Vad hände 2014 och vad tror vi händer under 2015?

By |2014-12-26T10:31:18+02:00december 26th, 2014|SEO|2 Comments

Som brukligt gjorde jag en post för ett år sedan om mina gissningar för vad Google skulle hitta på för bus under 2014. Kort sammanfattning: Under året kommer authorship få en uttalad vikt inom hur Google rankar sökresultat (0%) Filtret Penguin kommer bli extremt mycket stökigare (21%) Google+ kommer få ett ännu större inflytande i varumärken [...]

2 12, 2014

Adwords remarketing – en guide på svenska

By |2017-12-30T18:48:19+02:00december 2nd, 2014|PPC|0 kommentarer

Vad är remarketing i Adwords egentligen? Det är statiska eller rörliga bilder, video eller textannonser som visas för de besökare som redan vart i din webbutik. Rent tekniskt så lämnar du en kaka på besökarens dator och när denna besöker webbplatser som är inom Googles Displaynätverk så kan dina annonser visas för besökaren. I denna [...]

Load More Posts