Kundservice

/Tag:Kundservice

Det är DU som förlorar på att inte ha chatt i din webbutik!

By | 2017-12-02T21:05:07+00:00 december 20th, 2016|CRO, E-handel|

Kommer 2017 att bli året då alla skaffar chatt i webbutiken? Det finns alldeles för många kunder att tappa där ute om man inte har chatt i sin webbutik och idag har de flesta inte råd att tappa kunder. Så ja, det tror jag definitivt. En uppskattning just nu är att mindre än 10% av webbutikerna [...]

Vårda och vänd dina missnöjda kunder

By | 2016-11-29T10:00:06+00:00 november 29th, 2016|E-handel|

På Barahandtag är vi på intet sätt felfria, inte på något sätt. Så, nu har jag sagt det. Men vi är ganska bra på att ta hand om våra kunder  och har samlat på oss ett lass positiva omdömen de sista åren. Men ibland går saker helt tokigt, saker fastnar i transporten någonstans, vi skickar [...]

A/B-test av kassan i handtagsbutiken pågår

By | 2013-10-19T17:44:21+00:00 oktober 19th, 2013|CRO, E-handel|

När jag lämnade Nordisk E-handel för Barahandtag och gick över till Wikinggruppen så hoppade det till lite överallt, som det alltid gör om man gör så stora förändringar för en webbplats som att byta plattform. I min värld är det extremt riskfyllt av flera anledningar, dels så finns det en risk att man rent sökmotoroptimeringsmässigt [...]

Active 24 borde byta namn till Inactive 24

By | 2013-10-10T10:35:24+00:00 oktober 10th, 2013|Allmänt|

Jag vet att jag skrev en post om Active 24 / Mamut för några år sedan och då var jag jäkligt irriterad. Det är nämligen så att Active24 är dom som har domänen Barahandtag.se som vi äger hos sig. Jag kommer ihåg anledningen till att jag var förbannad på dom första gången, dom svarar inte [...]

Handtagsbutiken får ny skrud!

By | 2013-09-24T17:21:38+00:00 september 24th, 2013|E-handel|

Inatt pekade vi över DNS och bytte leverantör för Barahandtag, vi lämnade Nordisk E-handel med en av våra butiker och gick till Wikinggruppen. Ett beslut som har tagit lång tid att fatta men som nu är final och jag tänkte som vanligt dela med mig av upplevelserna. Det finns framför allt två orsaker till att [...]

Nordisk E-handel – Jag söker kontakt med er!

By | 2013-08-15T15:29:40+00:00 augusti 15th, 2013|E-handel|

Hej! Ni har vart leverantör till oss i snart två år. Vår relation har bitvis vart bra och bitvis vart lite sämre, i de fall relationen och kommunikationen brustit så har jag kunnat ropa på er VD och han har hjälpt till. Det är naturligtvis bra att man enkelt kan nå VD och få hjälp [...]

Bra plattformsleverantörer testar själva

By | 2013-07-10T12:00:00+00:00 juli 10th, 2013|E-handel|

Ehandel.se rapporterar att plattformsleverantören Textalk öppnar egen webbutik och jag måste säga att det är riktigt smart, ur väldigt många olika vinklar. Jag tror nämligen att alla slags leverantörer som själva testar och lever med sin produkt dag som natt är och kommer bli bättre leverantörer än dom som inte gör det och på plattformssidan så [...]

Payson trampar så hårt i sex-klaveret att det gör ont

By | 2013-07-02T21:00:28+00:00 juli 2nd, 2013|E-handel|

I fredags, den 28/6 gick det ut ett meddelande till ett antal webbutiker och andra webbplatser i Sverige som använder Payson som betalningsmedel för sina produkter eller tjänster. Meddelandet innehöll följande information om man sålde sexleksaker: Payson har nyligen uppdaterat sin policy för betalningar. I samband med detta granskades er hemsida och då uppmärksammades det [...]

Magnifikt stolt över vår Trustpilot!

By | 2013-02-20T12:00:03+00:00 februari 20th, 2013|CRO, E-handel|

Det är ingen överdrift, efter att vi införde Trustpilot på Barahandtag så har vi tills just exakt nu fått in 28 svar totalt på cirka 3 veckor och utav dom så är det 26 stycken som lämnat toppbetyg (5:a) och 2 stycken som lämnat näst högsta betyget (4:a). Och det är naturligtvis extremt, extremt roligt [...]

Nordisk E-handel – Mitt betyg

By | 2013-01-29T22:17:11+00:00 januari 29th, 2013|E-handel|

Jag har nu kört Nordisk E-handel under mer än ett år och jag valde även att lägga över BrandByNature till Nordisk E-handel i samband med att jag fick byta domän på den butiken jag hade tidigare. Vi säljer ju sedan 2011 kökshandtag på Barahandtag där vi körde Nordisk E-handels microlösning Shopitoo  de första månaderna för att [...]

Load More Posts