6 10, 2016

Sex enklare åtgärder för att förbättra din konverteringsgrad

Av |2019-03-31T22:23:52+02:00oktober 6th, 2016|CRO, E-handel|0 kommentarer

Det finns som många vet en hel del olika åtgärder man kan arbeta med för att öka sin konverteringsgrad i webbutiken. Det finns enklare saker och det finns mer avancerade saker man kan göra, i denna bloggposten tittar jag på några av de enklare åtgärder man kan göra, om man inte redan gjort det, för [...]

11 04, 2015

Wikinggruppen ♥ Klarna = SANT

Av |2017-12-30T19:04:11+01:00april 11th, 2015|E-handel|0 kommentarer

I slutet av veckan kom en nyhet från Klarna och Wikinggruppen som jag tycker är riktigt intressant. Ni som följer mig vet att jag har en förkärlek för Klarna Checkout, en förkärlek som bygger på de siffror KCO gett mig och andra när vi testat KCO mot andra kassor. Det är nämligen skillnad på att [...]

7 06, 2014

Ny webbutik i stallet

Av |2014-06-07T20:40:32+02:00juni 7th, 2014|E-handel|0 kommentarer

I stallet av nischade butiker så har ytterligare en butik nu kommit in i värmen hos oss på AndersIvar. Det handlar om butiken som sedan 2010 har namnet Rakathuvud där man säljer hårtrimmers och hårklippare av riktigt hög kvalitet samt tillbehör till dessa. Man jobbar med kända kvalitetsmärken som Moser som är ett av de [...]

9 04, 2014

Drevet mot Klarna

Av |2014-04-09T21:33:48+02:00april 9th, 2014|E-handel|5 kommentarer

Den senaste veckan har det i ett antal artiklar skrivits om negativa upplevelser för ett antal människor som använt Klarna som betalningspartner när man e-handlat. Enligt artiklarna finns hundratals kunder som anser att dom inte fått sin faktura vilket har föranlett extra kostnader i form av påminnelseavgifter och inkassokostnader. Tvivlar inte en sekund på att [...]

19 10, 2013

A/B-test av kassan i handtagsbutiken pågår

Av |2013-10-19T17:44:21+02:00oktober 19th, 2013|CRO, E-handel|4 kommentarer

När jag lämnade Nordisk E-handel för Barahandtag och gick över till Wikinggruppen så hoppade det till lite överallt, som det alltid gör om man gör så stora förändringar för en webbplats som att byta plattform. I min värld är det extremt riskfyllt av flera anledningar, dels så finns det en risk att man rent sökmotoroptimeringsmässigt [...]

24 09, 2013

Handtagsbutiken får ny skrud!

Av |2013-09-24T17:21:38+02:00september 24th, 2013|E-handel|0 kommentarer

Inatt pekade vi över DNS och bytte leverantör för Barahandtag, vi lämnade Nordisk E-handel med en av våra butiker och gick till Wikinggruppen. Ett beslut som har tagit lång tid att fatta men som nu är final och jag tänkte som vanligt dela med mig av upplevelserna. Det finns framför allt två orsaker till att [...]

30 06, 2013

Klädbutiken – Utvecklingen hittills

Av |2013-06-30T11:33:41+02:00juni 30th, 2013|CRO, E-handel|0 kommentarer

Jag skrev ett inlägg den 21 april om att vi skulle ta tag i konverteringen för BrandByNature och att vi samtidigt införde Klarna Checkout i den butiken och jag tänkte dela lite av erfarenheterna och vart vi kommit såhär långt. Om vi börjar med vad som gjorts hittills så är det framförallt införandet av Klarna Checkout [...]

21 04, 2013

Klädbutiken goes konvertering

Av |2013-04-21T21:04:22+02:00april 21st, 2013|CRO, E-handel|0 kommentarer

Vår äldsta butik som kom igång i någon form vid årsskiftet 2007/2008 heter ju numera BrandByNature och efter vårt påtvingade domännamnsbyte så presterar den butiken inte särskilt bra. Jag har inte heller haft tiden som behövs för att få ordning på den igen tidigare men med ett bra resultat i handtagsbutiken nu så skall klädbutiken [...]

17 04, 2013

Handtagsbutiken goes Klarna Checkout – 1 månad

Av |2013-04-17T20:45:39+02:00april 17th, 2013|CRO, E-handel|2 kommentarer

Yes, då har vi kört Klarna Checkout under en månads tid och samlat på oss lite mer data än tidigare. Ni ser dom tidigare posterna om implementeringen av Klarna Checkout här (del 1) och här (del 2). Som jag skrev tidigare så hade konvertering i sin helhet ökat en del och konverteringen i kassan hade [...]

Till toppen