
Jag driver idag två olika bolag inom sökmotoroptimering och en del har undrat varför jag har två olika företag som arbetar med samma sak så det tänkte jag förklara. I de olika företagen arbetar vi med två olika modeller vilket till viss del också ger en del olika kunder vilket gör att det ena företaget väldigt sällan passar in på den modellen vi arbetar med på det andra bolaget. Precis som i vilken bransch som helst så finns det olika kategorier av kunder och olika sätt att ta betalt på och det finns en massa olika verktyg att använda för olika ändamål.
DoubleSearch AB startades förra året tillsammans med Dejan Spasenoski som också driver affiliatemarknadsföretaget Double.net sedan många år tillbaka. Det vi gör med DoubleSearch är att hjälpa våra kunder till en högre placering i sökresultatet vilket i sin tur genererar en högre försäljning för kunden. Vi gör en analys av webbplatsen och hjälper kunden att hitta rätt bland de sökord och sökfraser som kan generera mest för kunden. Detta gör vi med enkla avtal och låga priser vilket gör att allt från små, nystartade e-handlare och företag till större och redan etablerade företag kan hitta rätt hos oss. Det är inget krångel och vi arbetar med minimala risker enligt den modell vi arbetat upp och som vi använder. Och det fungerar uppenbarligen, under de senaste halvåret har antalet kunder mer än tredubblats och försäljningen har verkligen tagit fart både för oss och våra kunder. Och på SEO-bloggen hos DoubleSearch delar vi med oss om tips och tankar när det gäller sökmotoroptimering precis som jag gör på denna bloggen.
När det gäller mitt egna bolag, Get Global AB så jobbar man som kund väldigt tajt ihop med mig och jag tar dessutom betydligt mer betalt än de kunder som väljer att arbeta med DoubleSearch. Det kommer helt enkelt att kosta mer att jobba med mig direkt. Oftast gör jag då mycket mer tillsammans med kunden och då jobbar jag med mer saker än bara sökmotoroptimering. Oftast hanterar jag då hela deras sökmarknadsföring och jobbar med att från kontinuerligt on-page-arbete, löpande sökordsmarknadsföring och content management för både interna och externa webbplatser men även länkbyggen av större skala för att bygga varumärke, öka trafik och försäljning för det aktuella företaget.
Jag hoppas att ni ser skillnaden på hur vi jobbar i de olika företagen och är du ett företag som vill ha exakt koll på vad din investering i sökmotoroptimering kommer kosta så skall du ta kontakt med oss via DoubleSearch så hjälper vi dig. Är det så att du som kund behöver hjälp med en helhetslösning inom sökmarknadsföring och sökmotoroptimering och vill ha både långsiktiga strategier men samtidigt ett snabbt resultat så skall du kontakta mig på KLOTA AB där jag hjälper till med allt som rör sökmarknadsföring men även med sökmotorstädning och google-städning för företag som behöver städa upp i sitt sökresultat.
Dela inlägget – sprid magin där den hör hemma!
Om författaren: AndersIvar
AndersIvar driver KLOTA, en byrå som hjälper e-handlare växa med rätt trafik och struktur. Med över 15 års erfarenhet av e-handel, Google Ads och SEO vet han vad som krävs för att få resultat. Rätt trafik slår alltid mer trafik. När han inte optimerar konton gräver han fram lösningar andra missar.

