Marknadsföring för e-handel

/Tag:Marknadsföring för e-handel

[Exakta sökord] är inte [Exakta sökord] i Adwords längre

By | 2017-12-02T21:09:26+00:00 mars 20th, 2017|PPC|

I fredags meddelande Google att dom gör ytterligare förändringar på hur dom tolkar "Exakt matchning" i Adwords. Tidigare har dom gjort förändringar som innebär att man plockar in varianter som plural och felstavningar när man jobbar med exakt matchning och nu gör dom alltså ytterligare förändringar. Ändringen innebär att dom nu också plockar med sökningar [...]

Wikinggruppen & Klarna lanserar gemensam annonsplattform

By | 2017-12-02T21:10:09+00:00 mars 15th, 2017|E-handel|

För cirka två veckor sedan presenterade Wikinggruppen sin nya annonsplattform som är en del i det Mervärdespaket som företaget implementerat tillsammans med Klarna. Självklart måste jag testa plattformen och har gjort det under snart två veckor. Breakit skrev om plattformen igår som kommer från Danads och är en annonsplattform för bannerannonsering och ehandel.se tog upp nyheten idag. Bannerannonsering [...]

Adwordsannonser blir ännu mer “osynliga”

By | 2017-12-02T21:11:57+00:00 februari 23rd, 2017|PPC, Sökmarknadsföring|

Google testar ofta nya utseenden på sökresultatet som många märker titt som tätt. Under den senaste månaden har den uppmärksamma kanske noterat att Google testat ett flertal olika utseenden på både organiska och betalda sökträffar. Google bekräftade igår att det nu rullas ut ett nytt utseende som gör det ännu otydligare att se vad som är [...]

Nyhet: Effektivisera din Adwords med IF-syntax

By | 2017-12-02T21:13:03+00:00 februari 7th, 2017|E-handel, PPC|

I slutet på förra veckan släppte Google Adwords en ny funktion. Den nya funktionen innebär i korthet att man kan påverka vilken annonstext som visas beroende på exempelvis om besökaren befinner sig på en mobiltelefon eller dator. Eller om det är en kund som tidigare lämnat kassan utan att slutföra ett köp i butiken. Detta [...]

E-handelspoddar / Podcasts om e-handel

By | 2016-10-24T09:00:18+00:00 oktober 24th, 2016|E-handel|

Mängden av e-handelspoddar i vårt avlånga land har de senaste åren gått från noll till att idag i allafall vara tre stycken. De flesta kanske tror att Anton Johansson (@agaton) var först ut men det var faktiskt ehandel.se som var först ut i 2012 med ett antal avsnitt. Men i det jag kallar "modern tid" [...]

Adwords sökannonsering serveras nu med demografisk budgivning

By | 2016-10-20T12:13:07+00:00 oktober 20th, 2016|PPC, Sökmarknadsföring|

För någon månad sedan började Google rulla ut möjligheten att jobba med demografiska bud även i den "vanliga" sökannonseringen i Adwords. Det innebär kort och gott att man numera kan höja, sänka, plocka bort, lägga till och trolla lite som man vill när det gäller bud för kön (man, kvinna, okänd) och ålder.   [...]

E-handlare, använd din startsida!

By | 2017-12-01T10:32:32+00:00 september 19th, 2016|E-handel, SEO|

När jag analyserar webbutiker, vilket jag numera gör hela dagarna, så ser man massa spännande saker. Hela tiden faktiskt. Ibland blir det en liten Aha-upplevelse som jag ser på någon annans webbutik som jag inte tänkt på genom alla år med Barahandtag, lite som skomakarens barn känner jag titt som tätt. Men det är å andra sidan [...]

Sex gratisverktyg du kan använda i din webbutik

By | 2016-08-31T08:00:21+00:00 augusti 31st, 2016|E-handel|

Det pratas vitt och brett om alla verktyg man behöver i sin webbutik, det skall optimeras än det ena och än det andra. Och true story, det bör verkligen optimeras åt en jädrans massa håll och kanter men man skall inte glömma av att det finns en hel del gratisverktyg ute på internetet som man [...]

Till slut så händer det, nu kör Oxit gång!

By | 2016-08-15T07:00:00+00:00 augusti 15th, 2016|E-handel, PPC, SEO, Sökmarknadsföring|

Helvete vad kul, det är nog det enklaste och mest sammanfattande jag säga i en kort mening för att beskriva vad jag känner inför detta. Jag och Håkan Persson som driver sajten Soekmotoroptimering.se och som har topplaceringar på det ack så prestigefyllda sökordet "sökmotoroptimering" sedan slutet på 2014 startar alltså byrå nu. Det har florerat [...]

Google AdWords nya format är lajv

By | 2016-07-28T08:00:35+00:00 juli 28th, 2016|PPC, Sökmarknadsföring|

I maj presenterade Google på Google Performance Summit att det skulle släppas en del nya funktioner för Google AdWords och igår (26/7 2016) började dessa nya funktioner rulla ut. Eftersom detta är annonser som ger ännu mer utrymme för oss som använder AdWords så tycker jag du skall vakna upp ur semesterdvalan och ta en [...]

Load More Posts