Och ännu mer intressant är det att 60% börjar med just en sökmotor. I Sverige är min gissning att den siffran är högre än i USA eftersom vi inte har Amazon som är amerikanernas produktsökningsmecka. Infografen kommer från Minewhat.com och pekar på vad den som är köpbenägen är intresserad av för information. Efter påpekade från världens bästa Arne så skall det klargöras att undersökningen gäller för köp över $500.

I infografen så presenteras de vanligaste sätten för hur köpbenägna människor skaffar sig mer information om det dom är intresserade av. De vanligaste sätten är:

  • Sökmotorer
  • Prisjämförelsesajter
  • Kundomdömen
  • Besöka flera olika webbutiker
  • Läsa produktinformation

Siffrorna skiljer sig lite baserat på vilket land det gäller såklart, jag tror till exempel att garantifrågan är mindre i Sverige med våra starka distanshandelslagar jämfört med andra länder men jag tror också du kan snappa upp en hel del idéer och tankar från infografen nedan.

Källa: 27 ways to MOTIVATE shoppers who research online TO BUY – Infographic

Share This Story, Choose Your Platform!

Om författaren: AndersIvar

AndersIvar driver KLOTA, en byrå som hjälper e-handlare växa med rätt trafik och struktur. Med över 15 års erfarenhet fokuserar han på Google Ads och SEO som faktiskt gör skillnad. Resultat går alltid före fluff – oavsett om det gäller shoppingkampanjer eller sökordsstrategi. När han inte optimerar konton nördar han ner sig i guider, gärna med en kopp koffeinfritt kaffe.
Publicerat: 2016-12-21 / Kategorier: E-handel / Taggar: / Av /

Lönsam marknadsföring för e-handlare

Hos oss blir du aldrig en i mängden. Vi blir specialister, på din verksamhet, och ökar försäljningen i din webbutik.

AndersIvar KLOTA AB
Anders Karlsson
Ökar din försäljning online

Genom att skicka in formuläret godkänner jag att bli kontaktad.