7 01, 2016

Vad blev det av ”Mobilegeddon” egentligen?

Av |2017-12-30T19:02:16+01:00januari 7th, 2016|E-handel|0 kommentarer

Christian Rudolf som driver sökmotoroptimeringsföretaget TopDog släppte i början av året en intressant infograf som Christian gjort tillsammans med SemRush. Den handlar om Googles makt på internet och Ehandel.se snappade upp nyheten med sin fyndiga rubrik: När Google säger hoppa - svarar e-handlarna "hur högt". I infografen har Christian gått igenom 20 av företagen på listan [...]

28 09, 2015

Twinglys Blog Relationship Manager – Grymt verktyg för e-handlare

Av |2015-09-28T19:47:06+02:00september 28th, 2015|E-handel, SEO, Sökmarknadsföring|0 kommentarer

Nu är jag säkert 15-20 mil efter och bakom alla andra men jag har under en period testat Twinglys tjänst Blog Relationship Manager för att se hur den fungerar. Just nu kör dom den i beta och det är så vitt jag förstår kostnadsfritt att testa just nu, den kommer säkert kosta multum senare men det [...]

10 06, 2015

Isabella @lowengrip – Vi tar det ett varv till!

Av |2015-06-10T20:07:01+02:00juni 10th, 2015|E-handel|0 kommentarer

Hej igen Isabella! Jag vet inte om du kommer ihåg mitt senaste tipsinlägg som jag skrev till dig för ett halvår sedan? Eftersom jag tycker om att följa upp saker och ting så har jag kikat lite på din webbutik igen. Butiken var verkligen helt nystartad när jag skrev min förra bloggpost om den och det [...]

1 06, 2015

Svensk mästare på sökmotoroptimering

Av |2017-12-30T19:12:43+01:00juni 1st, 2015|SEO, Sökmarknadsföring|0 kommentarer

På Facebook i helgen passerade en film på ett bekant ansikte. I filmen som presenteras nedan, som Christian Rudolf på TopDog har gjort, presenterar Håkan Persson (under ledning av intervjuaren) en om sin resa till toppen på sökordet "sökmotoroptimering", ett sökord som genom alla år har haft en stor betydelsefull plats för stora SEO-företag. Men [...]

12 04, 2015

110% Barahandtag – Ett fokus

Av |2015-04-12T10:46:07+02:00april 12th, 2015|E-handel|0 kommentarer

Förra sommaren (2014) köpte vi butiken Kutts med tanke att utveckla den från i stort sett ingenting till ganska mycket, sedan dess har det hänt en hel del förutom att jag inte orkat blogga särskilt mycket. Namnbyte, plattformsbyte, ny design och bättre optimering skedde ganska snabbt och ökade försäljningen med cirka 400% jämfört med när [...]

11 04, 2015

Wikinggruppen ♥ Klarna = SANT

Av |2017-12-30T19:04:11+01:00april 11th, 2015|E-handel|0 kommentarer

I slutet av veckan kom en nyhet från Klarna och Wikinggruppen som jag tycker är riktigt intressant. Ni som följer mig vet att jag har en förkärlek för Klarna Checkout, en förkärlek som bygger på de siffror KCO gett mig och andra när vi testat KCO mot andra kassor. Det är nämligen skillnad på att [...]

29 01, 2015

Tips för bättre konvertering på webben

Av |2015-01-29T21:29:16+01:00januari 29th, 2015|CRO|0 kommentarer

Du vill att besökarna till din webbplats ska utföra aktiva handlingar. Det kan exempelvis innebära att de köper vissa produkter eller registrerar sig för nyhetsbrev. Det är nämligen inte alltid en webbplats har som primärt syfte att enbart förmedla textinformation. Du vill även konvertera dina besökare till ”köpare”. Specifikt handlar konvertering om att få besökarna [...]

5 01, 2015

KLOTA certifierad Google Partner

Av |2017-12-30T19:05:37+01:00januari 5th, 2015|SEM|0 kommentarer

Googles partnerprogram är utvecklat för att du som kund enkelt skall kunna hitta ett företag som håller hög kvalitet och som kan utveckla och optimera ditt företags marknadsföring online. Vi på KLOTA AB är Google Partners och kan hjälpa dig med både Adwords, SEO, konverteringsoptimering och annat, vi fokuserar all vår kunskap på e-handeln och dig [...]

26 12, 2014

Anpassa Adwordsannonser i realtid

Av |2017-12-30T18:46:13+01:00december 26th, 2014|SEM|0 kommentarer

Sedan en tid tillbaka så kan alla som kör en Adwordskampanj lägga till och anpassa realtidsinformation direkt i sina annonser. Ett exempel från vår egen mellandagsrea på Barahandtag hittar du till vänster, där körde vi en annons som anpassade hur lång tid det var kvar tills rean slutade. Vid sådana här tillfällen är detta en [...]

26 12, 2014

Vad hände 2014 och vad tror vi händer under 2015?

Av |2014-12-26T10:31:18+01:00december 26th, 2014|SEO|2 kommentarer

Som brukligt gjorde jag en post för ett år sedan om mina gissningar för vad Google skulle hitta på för bus under 2014. Kort sammanfattning: Under året kommer authorship få en uttalad vikt inom hur Google rankar sökresultat (0%) Filtret Penguin kommer bli extremt mycket stökigare (21%) Google+ kommer få ett ännu större inflytande i varumärken [...]

Till toppen