SEO för webbutiker

sökmotoroptimeringSEO handlar om att skapa fler och bättre affärer för dig och ditt företag och det är precis sånt vi jobbar med, öka affärsmöjligheterna för ditt företag att sälja mer online. Vi hjälper dig att få fler kunder, göra bättre affärer och tjäna mer pengar i din verksamhet.

SEO – det bästa sättet att öka intäkterna i din webbutik?

Ett av sätten vi använder för detta är SEO då det är ett av de mest kostnadseffektiva sätten att få ökad synlighet och jobba med att få relevant trafik till din webbplats som faktiskt är intresserade av den produkt eller tjänst du erbjuder.

SEO kan delas in i flera delar, dels finns det en del som handlar om att rent tekniskt ha sin webbplats byggd på ett sätt som en sökmotor förstår och en struktur som gör det lätt för både sökmotorer och besökare att förstå webbplatsen. En annan del är den del som kallas on-page, här handlar det om att använda de olika element som finns på en webbplats på bästa sätt så att det blir tydligt för sökmotorerna vad en sida handlar om och därmed vad den aktuella sidan vill synas på. Innehåll är också en del av on-page-optimering, att ha unikt innehåll av bra kvalitet är också viktigt för att alla skall förstå vad den aktuella webbsidan handlar om. En viktig del som en del inte pratar högt om är att det behövs länkar från andra webbplatser för att man skall ha möjlighet att synas på de sökord eller sökfraser man vill synas på, dessa tre delarna är en mycket förenklad bild av vad SEO handlar om.

Nedan kan du se de senaste posterna i SEO-bloggen.

9 11, 2014

Christian Rudolf avslöjar Googles hemligheter

Av |2014-11-09T13:20:20+01:00november 9th, 2014|SEO|0 kommentarer

Det är inte direkt någon hemlighet att Google ogillar hur människor manipulerar deras  sökalgoritm för att ranka sig själva eller sina kunder högre, eller till och med utsätta konkurrenter för negativ SEO, där de faller i sökresultatet. Google utvecklas hela tiden för att  komma till bukt med det, på sätt som de ogärna avslöjar. Christian [...]

31 05, 2014

Blev sökmotorstädning för privatpersoner precis enklare?

Av |2014-05-31T12:16:21+02:00maj 31st, 2014|SEO|0 kommentarer

Den 13 maj i år tog Europadomstolen ett beslut om ett direktiv för hur man som privatperson skall ha rätt att under vissa omständigheter få sökmotorer att inte länka till resultat man inte längre vill skall synas och som inte längre är relevant. Ursprunget till direktivet kommer från att en spansk medborgare vid namn Mario Costeja [...]

17 05, 2014

Det bästa med affiliate

Av |2014-05-17T17:03:25+02:00maj 17th, 2014|SEO|0 kommentarer

Idag gästar jag, Erik Bergman, andersivar.se och skriver ner lite av mina tankar. Jag jobbar sedan 2010 på heltid som affiliate men började redan under 2007 som ett litet hobbyprojekt. När jag inte skriver här så bloggar jag om hur det är att vara casino affe här borta. De allra flesta jag känner som jobbar [...]

20 04, 2014

Utnyttja olika landningssidor i din e-handel

Av |2014-04-20T17:12:24+02:00april 20th, 2014|E-handel, SEO|0 kommentarer

Något som många glömmer helt eller jobbar alldeles för lite med är just landningssidor i sin webbutik. Och då tänker jag inte bara på det som alla tjatat om i många år, att man inte skall lägga allt krut på sin startsida, utan även att tänka utanför kategorisidor och produktsidor. Ofta så finns det många [...]

7 04, 2014

Är länkstädning den nya tidens sökmotoroptimering?

Av |2014-04-07T10:57:20+02:00april 7th, 2014|SEO|4 kommentarer

Som de flesta vet så är länkar en väldigt viktig och stor del av sökmotoroptimering, där diskussionerna går isär mellan olika falanger inom SEO-sfären handlar det om hur uppkomsten av länkarna sker. Under senare år så har Google blivit allt duktigare på att se vilka länkar som följer deras guidelines och vilka som inte följer [...]

7 01, 2014

Guldläge på nätet: Sökmotoroptimering för alla – med en twist

Av |2014-01-07T00:00:11+01:00januari 7th, 2014|E-handel, SEO|2 kommentarer

SEO-profilerna Magnus Bråth och Michael Wahlgren har skrivit en bok om sökmotoroptimering med titeln "Guldläge på nätet: Sökmotoroptimering för alla" som jag har läst och här tänkte jag dela med mig av mina tankar efter att jag läst boken. I förorden så beskriver Magnus och Michael att syftet med boken är att man efter att [...]

28 12, 2013

Sex tankar: Såhär blir sökmotoroptimering 2014

Av |2024-05-27T14:43:17+02:00december 28th, 2013|SEO|2 kommentarer

Under de senaste åren har vi sett vår kära sökmotor Google införa en del nya filter och algoritmer som påverkat våra sökresultat på ett eller annat sätt. De stora snackisarna under 2013 har varit de uppdateringar av Penguin och Panda där Panda sedan en tid körs löpande med månadsuppdateringar. Men det har hänt betydligt mer [...]

23 12, 2013

Googlestädning – Sökmotorstädning

Av |2013-12-23T07:00:59+01:00december 23rd, 2013|SEO|0 kommentarer

Vad innebär sökmotorstädning eller googlestädning som det också kallas? Kärt barn har många namn brukar man säga och i det här fallet så handlar det om två ord med samma betydelse. Sökmotorstädning är alltså samma sak som googlestädning och det handlar om att ta plats i sökresultatet med sitt varumärke eller den viktiga sökord/sökfras man [...]

11 09, 2013

10 fina folk inom SEO-branschen du måste följa

Av |2013-09-11T20:20:17+02:00september 11th, 2013|SEO|1 kommentar

Listor är populära på många sätt, dels bidrar dom till att fler personer än tidigare intresserar sig för personerna i listan men det är också ett klassiskt och populärt länkbete. Det här är naturligtvis inget länkbete utan bara en lista med fina människor som är klart värda att följa inom den svenska SEO-branschen. Det finns [...]

10 09, 2013

Sociala medier är som dåligt sex när det gäller SEO

Av |2019-03-31T22:31:15+02:00september 10th, 2013|SEO|14 kommentarer

SMS-Idioten Simon Nyström skrev ett inlägg igår som han satte titeln "Därför är SEO:are rädda för sociala signaler" på, en rubrik som naturligtvis precis som rubriken jag satt på detta inlägg har ett syfte att få folk att klicka. Tipset till min rubriksättning kommer från Christian Rudolf som beskrev hur effektivt det är att använda [...]

Till toppen