SEO för webbutiker

sökmotoroptimeringSEO handlar om att skapa fler och bättre affärer för dig och ditt företag och det är precis sånt vi jobbar med, öka affärsmöjligheterna för ditt företag att sälja mer online. Vi hjälper dig att få fler kunder, göra bättre affärer och tjäna mer pengar i din verksamhet.

SEO – det bästa sättet att öka intäkterna i din webbutik?

Ett av sätten vi använder för detta är SEO då det är ett av de mest kostnadseffektiva sätten att få ökad synlighet och jobba med att få relevant trafik till din webbplats som faktiskt är intresserade av den produkt eller tjänst du erbjuder.

SEO kan delas in i flera delar, dels finns det en del som handlar om att rent tekniskt ha sin webbplats byggd på ett sätt som en sökmotor förstår och en struktur som gör det lätt för både sökmotorer och besökare att förstå webbplatsen. En annan del är den del som kallas on-page, här handlar det om att använda de olika element som finns på en webbplats på bästa sätt så att det blir tydligt för sökmotorerna vad en sida handlar om och därmed vad den aktuella sidan vill synas på. Innehåll är också en del av on-page-optimering, att ha unikt innehåll av bra kvalitet är också viktigt för att alla skall förstå vad den aktuella webbsidan handlar om. En viktig del som en del inte pratar högt om är att det behövs länkar från andra webbplatser för att man skall ha möjlighet att synas på de sökord eller sökfraser man vill synas på, dessa tre delarna är en mycket förenklad bild av vad SEO handlar om.

Nedan kan du se de senaste posterna i SEO-bloggen.

16 07, 2013

Gästblogg: Att ranka med fokus på bra innehåll som affiliate

Av |2013-07-16T12:32:35+02:00juli 16th, 2013|SEO|0 kommentarer

Affiliaten och sökmotoroptimeraren Simon Nyström gästbloggar om sin intressanta resa till att bli Mr Smslån. Den här artikeln bygger på erfarenheter och egna upplevelser av sökmotoroptimering och vad som fungerar bra och dåligt. I den här artikeln delar jag med mig av mina åsikter om vad jag tycker fungerar bra om du vill jobba med [...]

24 06, 2013

Så här viktigt är höga positioner i sökresultaten

Av |2013-06-24T20:00:53+02:00juni 24th, 2013|SEO|5 kommentarer

Under den senaste tiden i SEO-branschen har jag noterat en tweet här och en tweet där om att vissa har slutat rapportera ranking till sina kunder och istället börjat rapportera saker som konvertering, lönsamhet och liknande. Jag förstår precis att man rapporterar om konvertering, lönsamhet, trafikökningar och massa andra saker, det är ju viktiga siffror [...]

9 06, 2013

Sökmotoroptimering = Olika kunder och olika metoder

Av |2017-12-30T19:18:21+01:00juni 9th, 2013|SEO|0 kommentarer

Att jobba med sökmotoroptimering är inget jag gör gratis, det finns en anledning till att jag har ett företag, inte bara för att driva ett antal webbutiker utan för att jag jobbar med att hjälpa andra företag med sökmotoroptimering och tjäna pengar på det så jag och familjen har mat på bordet. Sedan är det [...]

3 06, 2013

Penguin 2.0 – Känns rätt från min horisont

Av |2013-06-03T23:56:44+02:00juni 3rd, 2013|SEO|0 kommentarer

För 10 dagar sedan slog Penguin 2.0 ner som en bomb i SEO-världen, eller nej, det gjorde den ju faktiskt inte. Många inklusive mig hade förväntat sig att Penguin 2.0 skulle röra till det ordentligt för många, och visst, den rörde till det på sina platser, utan tvekan, men den tog heller inte allt som [...]

25 04, 2013

9 konsulter jag skulle jobba med vilken dag som helst – En post av tacksamhet!

Av |2013-04-25T23:44:34+02:00april 25th, 2013|SEO|2 kommentarer

Det handlar såklart om de människor inom affärsvärlden jag verkar inom som gör riktigt bra ifrån sig. Det behöver inte innebära att dessa personer driver dom bästa företagen, med den bästa vinsten eller att dom har flest kunder av alla företag. Min lista med riktigt bra människor kan ha gjort allt från att kommit med [...]

23 02, 2013

Vilken SEO är roligast var frågan, Inhouse eller konsult?

Av |2013-02-23T11:05:32+01:00februari 23rd, 2013|SEO|1 kommentar

Det var Håkan Liljeqvist som igår puttade ut frågan på Twitter och jag svarade vad jag tycker, att Inhouse är den roligaste SEO att jobba med. Naturligtvis kom frågan "Varför?" från flera håll och jag tänkte förklara varför i denna bloggpost. Jag jobbar ju dels som SEO-konsult åt andra företag, dels är jag delägare i DoubleSearch [...]

12 01, 2013

SEO – Min syn

Av |2013-01-12T15:09:28+01:00januari 12th, 2013|SEO|11 kommentarer

Det är ju så oerhört många diskussioner i ankdammen om vad som är SEO och inte, vad som är bra SEO och vad som är dålig SEO. Om länkar som uppkommer, på vilket sätt dom uppkommer, om det är bra eller dåligt och massa annat som ingen vet någonting om. Men det är just därför [...]

9 01, 2013

Olika sökresultat på gemener och versaler hos Google

Av |2013-01-09T12:41:24+01:00januari 9th, 2013|SEO|0 kommentarer

Stötte idag på något jag inte sett förut när jag satt och kolla rapporter på en del av dom sökord jag följer och Aaron Axelsson och jag testade lite och vi hittade flera sökord där vi fick olika resultat beroende på om man började sökordet med en gemen eller en versal, i vissa fall var det [...]

5 11, 2012

Likplundring i SEO-branschen!

Av |2012-11-05T19:00:20+01:00november 5th, 2012|SEO|0 kommentarer

Ja, detta stod att finna hos Nikke igår i samband med att han skrev om domänen som ett SEO-företag hade använt för att länka till Danske Bank. Läs gärna inlägget som Nikke skrev så ni får hela bilden. Jag bryr mig egentligen inte alls om vad andra gör eller hur dom jobbar, det är upp till [...]

Till toppen